Vanliga frågor

1. Hur beställer jag mat?
  1. Skriv in ditt postnummer eller adress. Då listas restaurangerna som kan köra ut till just dig. Du kan sedan välja att sortera restaurangerna efter bland annat avstånd, mattyp, popularitet och snittbetyg.
  2. Välj restaurang. När du valt restaurang ser du dess fullständiga meny och kan välja att plocka ihop vad du är sugen på. Beställ och betala. Vi förmedlar beställningen till restaurangen, som bekräftar den och anger leveranstid. Invänta maten – smaklig måltid! Du får upp en klocka på skärmen, som räknar ner tills maten beräknas komma. Då kan du bara luta dig tillbaka och vänta på att få den levererad.
  3. Beställ och betala. Vi förmedlar beställningen till restaurangen, som bekräftar den och anger leveranstid.
  4. Invänta maten – smaklig måltid! Du får upp en klocka på skärmen, som räknar ner tills maten beräknas komma. Då kan du bara luta dig tillbaka och vänta på att få den levererad.
2. Varför ska jag beställa pizza via DeliveryHero.se?
  • Minimerad risk för missförstånd.
  • Du kan betala med kort och slipper tänka på att ha kontanter hemma vid leverans.
  • Vi har grymma appar för både iPhone och Android, även där kan du betala med kort.
  • Du får en bekräftelse från restaurangen direkt på skärmen inom 30 sekunder efter att du har skickat din beställning. I bekräftelsen står även den leveranstid som restaurangen angav när de bekräftade din beställning.
  • Du får en bättre överblick över de olika restaurangernas priser.
  • Det blir enklare att testa andra restauranger, kanske hittar du en ny favorit?
3. Hur vet jag att min beställning har kommit fram?

Du får alltid en bekräftelse med leveranstid från restaurangen. Detta sker inom 30 sekunder från det att du har skickat iväg din beställning. När du har skickat din order kommer du till en sida som automatiskt uppdateras så fort restaurangen har bekräftat ordern. Då ser du vilken tid de uppskattar att leveransen sker.

4. Kostar det något?

Nej. Tjänsten är gratis och restaurangernas vanliga priser gäller.

5. Hur sker betalningen till restaurangen?

Du kan välja mellan att betala med kort, faktura eller kontant. Betalar du direkt på sidan förmedlar vi betalningen till restaurangen och du behöver inte tänka på det alls. Väljer du kontantbetalning betalar du till budet när maten levereras.

6. Måste jag vara inloggad för att kunna beställa?

Du behöver dock inte vara inloggad för att kunna göra en beställning. Det finns flera fördelar med att ha ett konto hos oss och vara inloggad. Som inloggad användare finns dina uppgifter sparade när du ska lägga en beställning. Dessutom kan du se din orderhistorik, betygsätta beställningar och smidigt beställa din favoritmat igen.

7. Hur ändrar/ångrar jag min beställning?

När du har skickat din beställning förmedlas den automatiskt till restaurangen och du kan inte ångra din order via oss. Du måste i så fall ringa den aktuella restaurangen. Telefonnumret till dem kommer upp på sidan när du lagt din beställning. Observera att en order är bindande, även om det ibland går bra att ändra sig i efterhand.

8. Vad gör jag om jag inte får min beställning eller är missnöjd?

Det är ovanligt att någonting går snett vid beställningar, men det händer. Vi är mycket angelägna om att hela vår tjänst ska fungera väl och är alltid tacksamma för feedback både avseende oss och restaurangerna. Om du upplever problem med en skickad order ber vi dig dock att i första hand kontakta restaurangen. Om problem kvarstår eller om du är missnöjd med bemötandet från restaurangen, ber vi dig att kontakta oss så kommer vi att stå på din sida och hjälpa dig.

9. Hur ansluter jag min restaurang till DeliveryHero.se?

Klicka här

10. Vilka står bakom DeliveryHero.se?

Delivery Hero Sweden AB, organisationsnummer: 556755-1527. Postadress: Kungsholmstorg 5, 112 21 Stockholm.